Shoutbox

trwa inicjalizacja, prosze czekac,

środa, 13 maja 2015

Jak uszyć prosty hamak dla gryzonia?

U mnie wersja z futerkiem.
Najpierw zacznijmy od materiałów. Nie ma sensu na potrzeby hamaczków kupować drogich materiałów na metry, dlatego ja zazwyczaj wybieram się ostatniego dnia do lumpeksu i tam kupuję potrzebne mi rzeczy. Można też zrobić przegląd własnej szafy, i zorganizować materiał na hamak.

Ja obecnie posiadam :
- podszewkę futrzaną z bluzy "urbanspirit" z lumpeksu, była podarta i brudna ale podszewka idealnie nadaje się na hamaczki, jest mięciutka i kudłata :) 
- miękki polarowy komplet aseksualnej piżamy z lumpeksu ^^ Łatwo coś takiego dostać, można nawet za bezcen kupić jakiś szlafrok polarowy. 
- materiał moro, dość sztywny (ja mam od taty który pracuje na szwalni wojskowej, różne skrawki zabrałam), łatwo taki zdobyć także w lumpku, z jakichś męskich roboczych spodni, może nawet z dżinsu :) 
Zdarzało mi się robić hamaki z szalików, szlafroków, dziecięcych ubranek, wszystko kupione w lumpie po 1zl/sztuka.
W pasmanterii należy kupić wyłącznie taśmę do fastrygowania (przydatna rzecz) oraz igłę i nitkę :) 
A więc.
KROK PIERWSZY 
Wycinamy z futerka i sztywniejszego materiału dwa identyczne prostokąty, o wymiarach nieco mniejszych niż obszar w jakim chcecie powiesić go w klatce (ja w klatce "bok" mam 50x30cm więc wycięłam 45x25cm.

KROK DRUGI
Zszywamy ze sobą na maszynie czy też ręcznie dwa prostokąty.

KROK TRZECI
Teraz należy odpowiednią tasiemką zafastrygować brzegi hamaka (po prostu składamy taśmę na pół i przyszywamy do brzegów)

KROK CZWARTY 
Już prawie koniec, teraz należy na rogach hamaczka dodać jedynie pętelki do zawieszania go w klatce. Można równie dobrze go przywiązywać, przypinać opaskami/spinkami do kabli, lub użyć w tym celu czegoś bardziej trwałego. W pasmanterii za około 1zł można dostać karabińczyki takie jak przy smyczach do telefonów, i tym przyczepiać do klatki. Ja jednak najczęściej używam spinaczy do papieru lub kółek od kluczy. 

No i gotowe! co najmniej 30zł w kieszeni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz